JAK PSÁT ČLÁNKY?

neděle, ledna 22, 2017

Ahoj,

protože se Vám minulý článek JAK VYDRŽET BLOGOVAT líbil, tak dnes si dáme další "blogger tip" a to, jak psát (efektivně) články. Předem chci upozornit, že nejsem nějaký znalec, ale všechno, co se tu dneska dočtete, píšu na základě vlastních zkušeností, takže to berte jako tip, protože každý má svůj styl psaní článků.

  1. OSNOVA
    Jako úplně první věc, když mám vymyšlený článek, si vytvořím přibližnou osnovu, buď do mého notesu s nápady nebo přímo k článku, abych na nic nezapomněla.
  2. PODKLADY
    Poté vyhledám všechny informace, podklady, najdu nebo vyfotím fotky a ujistím se, že článek bude originální (tzn. že zkouknu různé blogy nebo stránky na internetu a hledám, zda někdo už nevydal stejný nebo hodně podobný článek).
  3. FOTKY A POPISKY
    Jako další si upravím fotky, přidám text nebo upravím velikost.
  4. NÁZEV ČLÁNKU
    Název článku je potřeba si dobře promyslet. Musí vystihovat obsah článku, neměl by být moc dlouhý, protože dlouhý název se v odkazu někdy nezobrazí celý. Rozhodně by ale neměl být lživý nebo tzv. clickbait, o kterých se v poslední době hodně mluví.
  5. TEXT/OBSAH ČLÁNKU
    Konečně k samotnému obsahu článku, na úvod je dobré seznámit čtenáře o čem článek bude a proč ho píšete nebo kde jste vzali inspiraci, poté vložím titulní fotku a článek zalomím. Když máte články zalomené, tak je váš blog přehlednější a čtenáři si vybírají články, které chtějí číst a nemusí nekonečně dlouho rolovat přes všechny dlouhé články. Pod zalomením už jen píšu podle osnovy a celý článek doplňuju fotkami. Na závěr všechno shrnu a poté si článek už jen překontroluju.
  6. PUBLIKOVÁNÍ
    O tom, kdy článek vydám a jaké tam přidám štítky rozhoduju až nakonec, teda pokud už nemám jasno, kdy přesně chci aby vyšel.

TIPY NA ZÁVĚR
  • Zkontrolujte si gramatiku! Články můžou mít skvělý obsah a nápad, ale pokud v něm jsou gramatické chyby, čtenáře to odrazuje.
  • Na závěr dejte čtenářům otázku, na kterou Vám můžou v komentářích odpovědět.
  • Nezapomeňte své články sdílet na socicálních sítích.
Teď jsem Vám prozradila mojí rutinu při psaní článků a určitě teď čekáte otázku pro Vás, tak tady je:
Jak píšete články vy, máte taky svojí rutinu nebo je píšete, jak vám přijdou na mysl? 

Těším se u dalšího článku ♥ Kate

Mohlo by se Vám líbit

14 komentářů

  1. super! :) dávám odběr, bloguju chvilku a tyhle rady jsou pro mě poklad :D :)

    http://deniselibertas.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ja to robím tak prirodzene, najprv vznikne nápad a väčšinou mi netreba osnovu a vyjde to na prvý krát :) potom dozbieram fotky, alebo sa odrážam priamo.od.fotiek. pekný článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, já někdy taky jedu bez osnovy - někdy se prostě píše samo :)

      Vymazat
  3. "Nebojte se uvést zdroje" Tento bod by som zmenila na zdieľajte zdroje. Inak pôjde o plagiát a porušenie autorských práv, čo je v konečnom dôsledku riešiteľné aj inak.
    Inak fajn článok, všeobecný, neuškodí a ani nepolepší, lebo tieto tipy sú asi všade. Škoda, že to nie je viac osobné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za názor, ten bod radši vymažu, aby nebyly případné problémy.

      Vymazat
    2. Nie v pohode, ten bod je super! Len by som ho tam nechala, ale trochu pozmenila. Inak aj ja si robím osnovu, ale formou myšlienkovej mapy, takže to je úplne v pohode. <3

      Vymazat
  4. Moc pěkný článek. Já jsem si pořídila notes na nápady na blog a píšu si tam všechno ohledně blogu. Vždycky když mě něco napadne, tak to zapíšu a poté ten článek zrealizuji a osnovu si rozepisuji. Docela mi to pomáhá se lépe orientovat :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  5. Skôr ich píšem tak ako mi napadnú a zvyčajne všetko naraz. Zvyknem si však robiť niečo ako osnovu, ak mi napadne nejaká zaujímavá téma tak si priamo v bloggeri do článku píšem, o čom asi bude. Názov článku niekedy vymýšľam až na záver, ak mi nenapadne niečo chytľavé a zaujímavé hneď zo začiatku. Inak si to myslím vystihla parádne.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný článek pro začínající či tápající blogery :) Já při vytváření odbornějších článků postupuji přibližně podobně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já si žádné osnovy ani přípravy nedělám. Obvykle si sednu a prostě píšu. O:) Občas když mám dost nápadů, tak si napíšu do konceptů názvy a do textu body, na které nemám zapomenout a to je vše :))

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  8. Nejtěžší je pro mne vymyslet nadpis. :)
    S otázkami pro čtenáře máš pravdu. :) Pěkně nakopnou ke komentování. Občas dostanu komentáře, které skutečně jen odpovídají na mé dotazy-což znamená, že by autor jinak nevěděl, co do komentáře napsat a žádný bych od něho nedostala...

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem si jist, že některým začátečníkům tento článek může vysoce pomoci. Já osobně to dělám hodně podobně. Vymyslím téma, zapíšu si ho do mobilu (včetně popisu jak si jej představuji) a doma na počítači jej ve Wordu sepíši. Zkontroluji si, zda-li jsem neudělal žádné gramatické chyby, vymyslím poutavý nadpis a článek hodím na blog. Pokud jde o mé fotky, samozřejmě je ještě upravím (často jen upravuji jas a kontrast nebo jej odbarvím). To je vše. Pokud jde o komentáře, často ke svým článkům připojuji i nějaké dotazy, ale jelikož můj blog prakticky nikdo nenavštěvuje, jsou tam zbytečné.

    OdpovědětVymazat

Děkuju, že jste si udělali čas a zanechali komentář. Kate ♥

OBLÍBENÉ ČLÁNKY

ZOBRAZENÍ