KRÁSY ČESKÉHO ŠVÝCARSKA

02 července

Ahoj,

konečně jsem dokončila poslední blogové úpravy (zase) a konečně jsem spokojená (teda aspoň doufám).
V dnešním článku, jak už název říká, Vám napíšu o Českém Švýcarsku, kde jsem byla v červnu. Jak jistě víte, když nějam jedeme, nejedeme pouze na jedno místo, ale vezmeme toho co nejvíc. Tentokrát to nebyla vyjímka. Náš plán byl České Švýcarsko a něco v okolí.

Předem chci ještě upozornit, že nějaké fotky jsou focené z mobilu, takže nejsou tak kvalitní jako ty, které jsou focené z foťáku.

Vyrazili jsme už v pátek ráno směrem na naší první zastávku a to zámek Velké Březno. Dorazili jsme asi 40 minut před otevírací dobou, takže bylo dost času si prohlédnout zámeckou zahradu a okolí. Areál zámku byl už otevřený.

O zámku jsem toho moc nevěděla, ale rozhodně mě zaujalo, že zámek patřil rodině Chotků, kdy Žofie Chotková si vzala Františka Ferninanda d' Este, rakouského arcivévodu (historii a dějepis moc nemusím, ale tohle mě opravdu zaujalo). A pokud ještě váháte, jestli Velké Březno navštívit, tak právě tady se vyrábí pivo Březňák, pivovar je krásně vidět z věže zámku.

Další cíl byl zámek Děčín. Víc než zámek nás zaujala Via Ferrata, horolezecká stěna, kterou jsme viděli z oken zámku, kdy dostanete potřebné vybavení a vyšplháte se nahoru na skálu, kde je restaurace, dolů pak slezete po cestě okolo skály. Nahoru vede několik tras od nejlehčích, kterou zvládnou i desetileté děti, až po ty nejtěžší. Z dálky to vypadalo jednoduše, ale nevyzkoušeli jsme to. Bohužel, tohle nemám vyfocené, tak přikládám fotku z internetu.

Ale teď i pár fotek z děčínského zámku, abych vás neošidila.

A samozřejmě jsme navštívili i děčínskou zámeckou růžovou zahradu, která se pyšní více než 60 druhy růží (pokud si to pamatuju správně).

Po prohlídce Děčína jsme se vyrazili ubytovat asi 7 km od Děčína. Naše ubytování Kristin Hrádek se pyšnil tím, že to byl bývalý lovecký zámek a každý den/večer jste si mohli dát čerstvou zvěřinu. Já nejsem velký labužník, takže jsem zůstala u klasiky "hranolky a řízek", ale taťka zkusil kance a mandlové krokety, mamka zase špecle se špenátem a kuřecím masem ... porce to byly velké, ačkoliv to tak nevypadalo. A ještě jsme vyzkoušeli letní kuřecí salát. Tak co, dali byste si?

Nečekala jsem, že článek bude takhle dlouhý, ale už jsme v půlce, takže teď už konečně NP České Švýcarsko a náš cíl. Zaparkovali jsme v Hřensku a jelikož jsme měli naplánováno asi 13 km chůze, svezli jsme se kousek německým autobusem, který náhodou zastavil na zastávce, kde jsme ovšem čekali na autobus jiný.

Jako první nás čekal asi 2 km výstup na Pravčickou bránu, klenot Českého Švýcarska podle mě. Když jsme tam došli odpočinek byl na místě, jelikož celé ty dva kilometry byly do kopce. Ale stálo to za to. Pravčická brána je nádherná, ty výhledy a okolí jakbysmet. Takže určitě doporučuju, pokud jste tam ještě nebyli. A taky si nezapomeňte zajít na všechny vyhlídky. 😊

Po prohlédnutí Pravčické brány ze všech stran jsme se vydali na loďky, ušli jsme asi 6 km na Mezní Louku, kde jsme si dali oběd, potom asi 2 km po silnici na Meznou, odkud už vedla další turistická cesta k soutěskám. Šlo se z kopce a potom podél řeky a k přístavišti. Projížďky na loďce jsou dvě, ale my si vybrali jen jednu, tu delší. Jeli jsme tedy přes Edmundovu soutěsku, protože jinak než na loďce to prostě nejde. Po plavbě loďkou můžete vidět různé skalní útvary a také vodopád. Po výstupu jsme ještě asi 2 km šli kolem řeky zpět do Hřenska a k autu.

Pokud jste dočetli až sem, gratuluju! Opravdu jsem nečekala, že to bude takhle dlouhé a snad Vám nevadí, že jsem Vás trochu zahltila fotkama. Každopádně celý výlet nebo alespoň část výletu, ať už Děčín, Velké Březno nebo NP České Švýcarsko určitě doporučuju! Trochu mě mrzí, že jsme nestihli projít všechny zákoutí národního parku, ale o důvod víc se sem vrátit. Například Dolský mlýn, kde se natáčela spousta pohádek (Peklo s princeznou, Pyšná princezna), láká k prozkoumání.

Do komentářů mi napište, jestli jste nějakou zmíněnou destinaci navštívili a jak se Vám tam líbilo. Popřípadě, co byste mi doporučili vidět a nemusí to být jen v Českém Švýcarsku, ale kdekoliv.