50 ODSTÍNŮ ŠEDI

29 října

Jedna z nejznámějších knih, která vyvolala nespočet názorů a reakcí. 

Další knížka, kterou bych ráda zhodnotila, je knížka 50 odstínů šedi od E. L. James. Asi většina z vás určitě viděla film a možná četla i knížku, i kdyby jen ze zvědavosti nebo pro porovnání.  

Jak jsem se ke knížce vlastně dostala? Náhodou. Když vyšla premiéra filmu, tak jako žena jsem byla hodně zvědavá, jaký ten film bude. Knížku jsem neznala. Film jsem si pustila doma s titulkami a líbil se mi. Bylo to něco jiného, než co se objevuje na filmové scéně, bylo to originální, ale ne všem se film samozřejmě zamlouvá. Po shlédnutí filmu mě ani nenapadlo, že bych si přečetla knížku, navíc byla docela silná a tenkrát jsem se čtením knih dost bojovala. Zkrátka jsem byla líná, co si budeme povídat. Koncem srpna jsem si vzala do ruky čtečku, kterou mi věnovala babička, a měla jsem chuť si něco přečíst, přes nespočet romantických knížek na mě nakonec vyskočilo 50 odstínů šedi, tak proč to nezkusit?


Knížku (ebook) jsem četla asi měsíc. Ikdyž jsem to hltala každým dechem, tak tolik času na čtení při začátku školy jsem neměla. Ale knížku jsem dočetla a ráda bych Vám řekla moje dojmy.

Z obsahové stránky knížku hodnotím velmi kladně. Děj byl promyšlený od začátku do konce. I když se všechno víceméně točilo kolem sexu, tak příběh tam byl. Bylo to takové odpočinkové čtení. Postava Anastasie mi ovšem přišla trochu nepřirozená. V knize vypadá jako bezproblémová, dokonalá žena, přičemž v realitě má každá z nás nějaké chyby. 

FILM vs. KNÍŽKA
Knížku jsem taky četla hlavně ze zvědavosti, jestli bude stejná jako film. Nebyla. Některé scény ve filmu chyběly nebo naopak byly navíc. Film mi přišel jako něco, co by mohlo být něco "velkého", protože knížka byla hit. Děje se tak moc držet nebudeme. 

Za mě tedy rozhodně knížka, hlavně proto, že se tam dočtete mnohem víc detailů a myšlenek hlavních postav, které ve filmu prostě nevidíte. Víte jak se postava cíti, což ve filmu pouze odhadujete. 


Co se týká postav ve filmu, tak Christian byl naprosto dokonalý a úžasný (doufám, že se mnou bude každá žena souhlasit). Anastasie by nejprve přišla nesympatická, ale v knize ne, další důvod, proč je kniha lepší. abych byla upřímná, tak v některých scénách mi Anastasie přišla opravdu ošklivá, nevím, zda to bylo schválně a maskéři jí takhle "namaskovali" nebo to bylo náhodou. 

Doufám, že se Vám tohle malé a stručné hodnocení líbilo. Nechci to nazývat recenze, protože každý tuhle knížku nebo film zná. V nejbližší době začnu číst druhý díl, který by prý měl více odpovídat filmu (vím, že knížka byla první).

Do komentářů mi napište, jestli jste četli knížku nebo viděli film, předpokládám, že jedno z toho určite, a jak se Vám líbil/a? Souhlasíte se mnou nebo máte jiný názor?

Těším se u dalšího článku

PODOBNÉ ČLÁNKY

2 komentářů

  1. Já četla všechny díly a v porovnání s filmy jsou opravdu mnohem lepší. Máš se ještě na co těšit, ten druhý a třetí díl mi přišel ještě lepší, než první:)
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat

Děkuju, že jste si udělali čas a zanechali komentář. Kate ♥