OBLÍBENÉ KNÍŽKY ZA ROK 2018

23 ledna

Minulý rok utekl podle mě strašně rychle a máme tu rok 2019. Psát shrnutí mého roku 2018 pravděpodobně nebudu, jelikož nic moc zajímavého se mi nepřihodilo. Dokonce se mi nepřihodila ani aktivita na blogu, kterou se budu opět a znovu snažit letos napravit!

Ještě než se pustím do samotného článku, tak Vám chci popřát takovou tu klasiku do nového roku: Spoustu nových článků, čtenářů a zážitků, hodně úspěchů! A tak dále ...

A konečně k dnešnímu článku! Loni jsem objevila a přečetla několik knih a pár skvělých knížek si velice oblíbila a četla je jedním dechem! I když většinu knížek budete jistě znát, přesto Vám je představím.

Jak už jsem několikrát psala, nejsem zrovna akční čtenář, takže můj seznam přečtených knih není moc velký, ale pokud zapátrám v paměti, tak alespoň 15 knih tam najdu. Většinou čtu, když mám po zkouškovém nebo přes letní prázdniny a občas i cestou ze školy nebo z práce. Každopádně mám tu čtyři knížky, které jsem si opravdu oblíbila.

Většina informací o knížkách je ze stránky Databáze knih, kterou používám velmi často (www.databazeknih.cz). Fotky jsou focené na podzim, když bylo hezky.




1. Dan Brown: POČÁTEK

O čem kniha je? V pátém díle jede Robert Langdon do Barcelony, aby se zúčastnil významného odhalení, které chystá jeho bývalý student Kirsch. Ovšem Kirsch ještě než stačí svůj objev sdělit světu, zemře.

Počet stran: 504
Nakladatelství: Argo
Žánr: Thriller, román

Tuhle knížku snad ani představovat nemusím! Série o Robertovi Langdonovi je známá po celém světě a pár dílů se dočkalo i filmového zpracování. Knížku jsem si objednala již v předprodeji, protože jsem byla opravdu natěšená! Má něco přes 500 stránek a četla se opravdu rychle a od začátku byla napínavá. I díky této knize jsem se rozhodla jet do Barcelony, kde se děj odehrává.


2. B. A. Paris: V PASTI LŽÍ

Anotace: "Cass si konečně dala svůj život do pořádku, je šťastně vdaná a pracuje jako učitelka. Jedné deštivé noci se ale na neosvětlené lesní cestě stane něco, co jí převrátí život naruby. Paralyzovaná výčitkami zapomíná, kde nechala zaparkované auto, jestli si vzala prášky nebo že si domluvila schůzku. V hlavě má jen zmatek a mrtvou ženu, kterou možná mohla zachránit. Je blázen? Nebo si s ní zahrává její mysl?" 

Počet stran: 328
Nakladatelství: Motto
Žánr: Thriller, pro ženy

Tahle knížka kolovala všude možně na internetových stránkách, v knihkupectvích byla vždy na očích a já ji musela mít taky! Tenhle typ knih mám ráda a v průběhu dění si ráda domýšlím, jak to dopadne. 



3. Emily Elgar: TEĎ MLČ

Anotace: "Cassii Jensenovou přivážejí do nemocnice. Sestra záhy odhalí tajemství, které Cassie střežila přede všemi včetně milujícího manžela a rodiny. Tajemství, které všechno změní. Dalším pacientem na oddělení je Frank. Leží uzamčený ve vlastním těle, neschopný jakkoli komunikovat. Přesto slyší a vidí všechno, co se kolem něj děje, a brzy pochopí, že Cassii stále hrozí velké nebezpečí. Zatímco policie Cassiin případ nadále vyšetřuje, Frank je jediný, kdo zná pravdu. Jenže ji nemůže sdělit." 

Počet stran: 296
Nakladatelství: Mladá fronta
Žánr: Thriller, detektivka

K téhle knížce jsem přišla náhodou, když jsem se jen tak procházela po knihkupectví a to by nebylo, abych odešla s prázdnou, že? Knížka je sice z roku 2017, ale já ji objevila až loni. Hodně mě zaujala obálka a anotace.
Kniha je psána ze 3 pohledů (Cassie, zdravotní sestra Alice, Frank), což pro mě byl docela oříšek, většinou jsem zvyklá na knihy z jednoho nebo dvou pohledů. Ale i tak byla knížka velmi čtivá a řadí se mezi mé oblíbené!



4. J. P. Delaney: TA PŘEDE MNOU

Anotace: "Jane prožila osobní tragédii a také ona potřebuje nový začátek. Když objeví dům na Folgate Street, okamžitě ji uchvátí – stejně jako jeho sice trochu odměřený, ale přitažlivý tvůrce. Dům má ovšem svá pravidla. Brzy po nastěhování se však Jane dozvídá o záhadném předčasném úmrtí předchozí nájemnice Emmě – ženě, která byla Jane podobná jak vzhledem, tak věkem. Čím více se Jane snaží v onom příběhu rozlišit pravdu od lží, tím více je nucena podřídit se stejným pravidlům, dělat stejná rozhodnutí, stýkat se s těmi samými lidmi a zažívat stejný teror jako ta předešlá."

Počet stran: 344
Nakladatelství: Ikar
Žánr: Thriller, Horor

Tuhle knihu jsem dostala k Vánocům v roce 2017 a o letní prázdniny jsem se k ní konečně dostala! Knížka mě naprosto pohltila a četla jsem ji skoro v kuse, jak byla napínavá! Prostě se nedalo odtrhnout. Kniha krásně ukazuje, že nic není takové, jaké se to zdá! Pokud máte rádi thrillery nebo napínavé knížky, rozhodně si ji musíte přečíst!

Loni od tohoto autora vyšla další kniha s názvem "Věř mi", kterou už mám doma a čeká na přečtení!




Abyste si nemysleli, že čtu jenom thrillery nebo detektivky, tak jsem loni přečetla i pár knih pro ženy jako skvělé odreagování! Mezi nimi byly například knihy Krásná katastrofa nebo Božský bastard.

Většinu knížek, které mám v tištěné nebo elektronické podobě najdete TADY. Stejně jako knihy, které jsem přečetla nebo sháním! Snažím se všechno postupně aktualizovat.

Věřím, že se Vám moje shrnutí líbilo a pokud jste nějakou knihu neznali, že si jí třeba přečtete! Do komentářů mi napište Vaše oblíbené knížky, ráda si je přečtu.

Těším se u dalšího článku!

PODOBNÉ ČLÁNKY

3 komentářů

  1. nepoznám ani jednu :D ja rada čítam motivačné knihy :)

    OdpovědětVymazat
  2. V pasti lží byla moje první kniha v roce 2019 a nechápu, jak jsem ji mohla tak dlouho odkládat. Hned na to jsem přečetla i Za zavřenými dveřmi. Obě knihy byly skvělé a budu je určitě řadit do svých TOP přečných knih za rok 2019 :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Máte tam zajímavé tituly a věřím tomu, že vaše databáze knih takových obsahuje skutečně mnoho. Není to tedy úplně můj styl, ale to mi přijde na knihách jako jedna z nejhezčích věcí. V literatuře si prostě každý vybere to, co se mu zlíbí. :) Já teda nemám rád takové to škatulkování, takže respektuji to, co kdo čte.

    OdpovědětVymazat

Děkuju, že jste si udělali čas a zanechali komentář. Kate ♥