(NE)VYHOZENÉ PENÍZE ZA CESTOVÁNÍ?

05 února

Venku je krásně bílo, svítí sluníčko a je -7°C, za oknem to vypadá hezky, ale komu by se do té zimy chtělo, že? Tak jsem se rozhodla, že chci někam do tepla, jenže při řešení otázek s kým, kam, kdy a za kolik moje naděje odešly, že bych někam vůbec vyrazila. Ale jsem trpělivá a dokážu si našetřit, navíc bych svou cestu ráda nějak zužitkovala a ne se jen válet u moře. Jak tenhle plán realizovat?



JAZYKOVÝ KURZ
Asi každý ví, v čem je kouzlo jazykového kurzu. Chodit na hodiny angličtiny (nebo jiného jazyka), poznat lidi ze všech koutů světa a přitom mít i čas na ostatní aktivity. 
Jet na jazykový kurz mě napadlo asi minulý týden, přestože mám obavy jet sama, protože moje angličtina není nejlepší, nikdy jsem neletěla (ano, opravdu nikdy) a už vůbec jsem nikde nebyla sama! Ale právě proto je jazykový kurz asi tou nejlepší variantou. S kamarádkou by to bylo rozhodně lepší, ale všechny kamarádky angličtinu perfektně ovládají nebo mají jiné plány na léto.



Proč chci jet? Protože jak už jsem psala, tak moje angličtina není zrovna nejlepší, rozumím, umím gramatiku, ale mám problém mluvit. 

Kam chci jet? Chci jet na 2 týdny v září, takže taková Amerika vůbec nepřipadá v úvahu, tam se to určitě vyplatí na delší dobu, stejně tak Austrálie nebo Nový Zéland. Do Anglie se mi moc nechce, protože tam už je potřeba umět angličtinu trochu lépe a umět mluvit (podle mě), což mě moc nejde, že? Já si vybrala Maltu, protože jsem četla dobré recenze na místní školy, navíc je tam moře, teplo i v září a spoustu památek, což mi naprosto vyhovuje a budu mít co dělat ve volném čase. 

S agenturou nebo bez? Jelikož bych jela poprvé sama, tak chci rozhodně s nějakou agenturou. Ale s jakou? Asi nejtěžší otázka tohohle mého nápadu. Začalo aktivní hledání agentur, ale po pár dnech hledání a pár nabídkách jsem stále nerozhodnutá. Nabídky se občas liší i o 5 000 Kč. Zatím si nechávám chvíli čas, než mi přijdou nabídky od všech obeslaných agentur. Některé agentury jsou známé a osvědčené, ale cena je trochu vyšší než u agentur méně známých, za to nabízejících stejně kvalitní služby. Jenže jaká cena kurzu je optimální a jaká už je přes čáru? To teď bude můj největší problém, mám rozhodně o čem přemýšlet.



Jaké vidím výhody? Zatím jsem plná očekávání, ale zároveň se bojím, zda to všechno zvládnu. A výhody vidím hlavně v tom, že za týden v Řecku od cestovky, kde bych se jen válela u moře dám stejnou částku jako za dva týdny na jazykovém kurzu, kde se navíc něco přiučím. 

Je mi jasné, že ne každý na to bude mít stejný názor jako já. Třeba Vám nakonec napíšu článek o tom, jak už nikdy nikam nepojedu a že jsem měla jen velké oči!

Byl jste někdo z Vás na jazykovém kurzu v zahraničí nebo se chystáte? Jeli jste s agenturou?Napište mi Vaše zkušenosti a poznatky do komentářů.  

P.S. Kdyby se někdo chystal v září také na Maltu, určitě se můžeme domluvit společně, ráda uvítám společnost. Tím spíš někoho, koho neznám celé věky a budeme si mít o čem povídat (i v angličtině).

Těším se u dalšího článku!

PODOBNÉ ČLÁNKY

4 komentářů

  1. Dobrý den, tak to my s přítelem cestujeme hodně levně. Letos třeba vyrážíme na pěší tůru po Šumavě. Budeme spát v lese ve stanu, chodit budeme pěšky a budeme si vařit na vařiči a jen občas si zajdeme do restaurace na nějaké jídlo a třeba pivko, nebo kofolu. Už se na to strašně těším, až nebudeme muset nic jiného řešit.

    OdpovědětVymazat
  2. Podle mě je to hodně o přípravě. Když se mrknete třeba na seznam ambasád v České republice, tak zjistíte, že většina jich umožňuje konzultaci, kde zjistíte co a jak s cestováním. A nemyslím teď fakt to, že jedete na dovču do Chorvatska nebo Bibione. Spíš mám na mysli to, že jedete třeba do Asie nebo někam do Afriky. Tam fakt přeje štěstí připraveným. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Osobně si myslím, že do jistého věku života je prostě cestování fajn investice, která člověku otevře obzory. Ale nemyslím dvacetileté lidi, kteří si pořídí apartmán u moře a proleží dovolenou na pláži. Mám na mysli aktivní dovolenou, kde si užijete nové zážitky. Zařiďte si cestovní pojištění a vyrazte za dobrodružstvím. Ve čtyřiceti už do toho nebudete mít chuť. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Podle mě cestování není prostě nikdy vyhozená investice. :) Jak ty zážitky vám nikdo nevezme. :) Já sama jsem přemýšlela i nad tím, že bych si na julu.cz/investment-offer/ udělala nabídku pro investory na investice do P2P pujcek s tím, že bych měla cestovatelský blog, na kterém bych měla prostě svoje vlastní zážitky z cest. Jen by to chtělo do začátku sponzora. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju, že jste si udělali čas a zanechali komentář. Kate ♥